Jak być lubianym w pracy i zjednać sobie współpracowników?

Udostępnij

Zastanawiasz się, jak być lubianym w pracy? Jeśli chcesz zyskać sympatię i zaufanie swoich współpracowników, musisz zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii dotyczących Twojego podejścia i zachowania. Dzięki temu atmosfera w miejscu zatrudnienia stanie się o wiele milsza, a wykonywanie codziennych obowiązków zawodowych będzie dla Ciebie znacznie przyjemniejsze.

Dobra atmosfera w pracy jest bardzo ważna – w końcu w miejscu zatrudnienia spędzasz średnio 1/3 dnia!  Warto więc, abyś był otoczony przyjaźnie nastawionymi osobami. Może to pozytywnie wpłynąć na Twoje samopoczucie i motywację, a także ułatwić Ci wiele spraw. Pojawia się jednak pytanie: jak być lubianym w pracy? Choć odpowiedź nie jest jednoznaczna, istnieje kilka sprawdzonych sposobów na zbudowanie poprawnych relacji w środowisku zawodowym.

Zastanawiasz się, jak być lubianym w pracy? Zwróć uwagę na swoją postawę

Jeśli chcesz być lubiany przez swoich współpracowników, przyjrzyj się bliżej swojemu zachowaniu. Aby zyskać sympatię ludzi, musisz przede wszystkim wykazywać się dużą kulturą osobistą. Składa się na nią wiele różnorodnych elementów, od grzecznego podejścia do innych osób aż do schludnego ubioru, który jest odpowiednio dostosowany do konkretnej sytuacji. Powinieneś więc dobrze zadbać o swój wizerunek i to już od początku swojej współpracy z daną firmą – w końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Jeśli będziesz się prezentować jako uprzejma osoba, która darzy szacunkiem innych ludzi, od razu ułatwi Ci to zbudowanie z nimi dobrych relacji.

Pamiętaj jednak, aby nie udawać kogoś, kim nie jesteś. Oczywiście, ważne abyś był miły dla innych, jednak nie możesz być przy tym sztuczny. Jeżeli będziesz nadmiernie kontrolować swoje zachowania, Twoi współpracownicy wyczują, że jesteś nienaturalny. W ten sposób raczej nie zaskarbisz sobie ich sympatii.

Co ciekawe, dużą sympatią otoczenia cieszą się też osoby, które potrafią pokazać asertywność w pracy. Nie bój się więc wyrażać własnego zdania – zwróć jednak uwagę na to, by robić to kulturalnie i z wyczuciem. Dzięki temu zyskasz szacunek swoich współpracowników i przełożonych. Nie zapominaj także, aby umieć przyznawać się do błędów, ponieważ ludzie doceniają takie szczere zachowania.

Jak być lubianym w pracy? Odpowiednie podejście do współpracowników to podstawa

Choć na pytanie jak być lubianym w pracy nie ma jednej odpowiedzi, warto abyś zwrócił uwagę na to, jak odnosisz się do swoich współpracowników. Odpowiednie podejście do nich jest kluczem do zyskania ich sympatii i zaufania. Przede wszystkim, powinieneś być życzliwy. Czasami wystarczy drobny gest – przytrzymanie drzwi, przyniesienie kawy, zapytanie o to, jak komuś minął weekend, udzielenie słownego wsparcia czy wyrażenie komplementu, np. na temat stroju lub fryzury. Nic Cię to nie kosztuje, za to może sprawić komuś przyjemność i tym samym pomóc Ci w nawiązaniu koleżeńskich relacji z ludźmi, którzy otaczają Cię w pracy.

Starając się zbudować pozytywne kontakty ze współpracownikami pamiętaj także, aby unikać udziału w plotkowaniu, a tym bardziej w rozsiewaniu o kimś nieprawdziwych informacji czy obgadywaniu za plecami. Kieruj się prostą zasadą, która mówi, aby traktować innych tak, jak sami byśmy chcieli, aby nas traktowano. W związku z tym, odpuść też złośliwości, uszczypliwe komentarze czy niepotrzebne ocenianie. W ten sposób nie zyskasz szacunku ze strony innych osób.

Jeśli chcesz zjednać sobie sympatię swoich kolegów i koleżanek w pracy, zadbaj także o odpowiednią komunikację. Podczas rozmów z nimi po prostu uważnie ich słuchaj. Ponadto, wykazuj zainteresowanie konwersacją, np. poprzez zadawanie pytań i angażowanie się w dyskusję. Dzięki temu, Twoi rozmówcy poczują się docenieni, przez co będą do Ciebie pozytywnie nastawieni.

Uśmiech i pozytywne nastawienie, czyli prosty sposób na to, jak być lubianym w pracy

Jeśli szukasz sposobu na to, jak być lubianym w pracy, po prostu się uśmiechaj! W końcu nikt nie przepada za wiecznie nadąsanymi czy smutnymi osobami. Nie chodzi tu oczywiście o sztuczne i wymuszone uśmiechanie się, ponieważ może to przynieść odwrotny efekt. Warto jednak, abyś wykazywał choć minimalny entuzjazm i umiał pokazać swoją pogodę ducha. Pamiętaj przy tym, że uśmiech nie tylko pomoże Ci zjednać sobie współpracowników i zaprezentować się jako sympatyczna osoba, lecz także może zminimalizować stres w pracy.

Zwróć też uwagę na to, aby nadmiernie nie narzekać. Takie podejście może zepsuć atmosferę w Twoim miejscu zatrudnienia. Oczywiście każdemu zdarza się gorszy dzień. Jeśli jednak stale nic Ci się nie podoba i widzisz wszystko w czarnych barwach, prawdopodobnie pora popracować nad swoim nastawieniem. Takie podejście do życia może być uciążliwe nie tylko dla Ciebie, lecz także dla innych. Ludzie unikają wiecznie niezadowolonych osób, ponieważ nie chcą, aby udzielił im się ich pesymistyczny nastrój. Zamiast więc okazywać swoje zniechęcenie i ciągle narzekać, postaraj się zmienić swoje nastawienie na bardziej optymistyczne– zarówno wobec codziennych obowiązków, jak i współpracowników czy w końcu samego siebie. Gdy odnajdziesz w sobie pokłady pozytywnej energii do działania, z pewnością zarazisz nią innych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top