Praca w salonie marki Premium – jak wygląda zatrudnienie w takim sklepie?

Udostępnij

Elokwencja,  duża dawka wiedzy, odpowiednie podejście do klientów… Choć praca w salonie marki Premium dotyczy branży sprzedażowej, jest o wiele bardziej wymagająca niż zatrudnienie w zwykłym sklepie. Jeżeli więc myślisz o rozpoczęciu kariery w takim miejscu, musisz wykazać się szeregiem określonych kompetencji i predyspozycji.

Sprzedawca w sklepie staje przed wieloma wyzwaniami. W zależności od konkretnego miejsca, nie tylko odpowiada za rozliczanie środków płatniczych, ale jest również zobowiązany do udzielania rad klientom. Praca w salonie marki Premium to zajęcie jeszcze bardziej złożone. Skupia się właśnie na obsłudze klienta, która musi odznaczać się najwyższymi standardami jakości, zgodnymi z wymaganiami i polityką konkretnego przedsiębiorstwa.

Gdzie możliwa jest praca w salonie marki Premium?

Zgodnie z definicją, marka Premium oznacza wysokiej klasy towary. Sprzedawane są one w sklepach, w których główną rolę odgrywają doradcy klienta, pomagający konsumentom w wyborze odpowiednich produktów.  Praca w salonie marki Premium wymaga więc szerszych kompetencji, a także znacznie większego zaangażowania niż zatrudnienie w charakterze kasjera w zwykłym sklepie.

Praca w salonie marki Premium możliwa jest w wielu branżach. Najczęściej jednak, zatrudnienie tego typu oferują sklepy odzieżowe. Nie są to jednak popularne „sieciówki”, tylko o wiele bardziej eleganckie butiki. Mogą sprzedawać zarówno garderobę męską, jak i damską. Skupiają się na dotarciu do nawet najbardziej wymagających klientów, proponując im niestandardowe rozwiązania i klasyczne lub oryginalne kroje ubrań. Na podobnej zasadzie działają salony sprzedające biżuterię, buty oraz różnego typu akcesoria, np. zegarki czy torebki.

Praca w salonie marki Premium często dotyczy też zatrudnienia w perfumeriach. W porównaniu ze zwykłymi drogeriami, oferują one o wiele większy wybór kosmetyków światowych marek, a także proponują klientom dodatkowe udogodnienia. Wśród nich znajduje się, np. możliwość skorzystania z rady wykwalifikowanego pracownika czy zrobienia makijażu przez osobę zajmującą się wizażem.

Oprócz tego, praca w salonie marki Premium może być niekiedy związana z działalnością firm telekomunikacyjnych. Wśród nich, znajdują się zwłaszcza przedsiębiorstwa zajmujące się dostarczajaniem nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań.

Na czym polega praca w salonie marki Premium?

Praca w salonie marki Premium skupia się na doradzaniu konsumentom. Jeżeli myślisz o zatrudnieniu w takiej firmie, musisz być więc komunikatywny i cierpliwy, a także nastawiony na pomoc innym. Pamiętaj przy tym, że klienci tego typu sklepów są często bardzo wymagający. Nie wystarczy więc, że podasz im dany produkt czy zdawkowo o nim opowiesz. Musisz perfekcyjnie znać ofertę salonu, w którym jesteś zatrudniony, a także umieć wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Twoim zadaniem jest bowiem odpowiednie prezentowanie i dostosowywanie towarów do potrzeb konkretnego konsumenta tak, aby wyszedł on ze sklepu jak najbardziej usatysfakcjonowany. Pracując w salonie marki Premium jesteś niejako wizytówką takiego miejsca. To od Ciebie zależy, jak sklep będzie postrzegany przez odwiedzających go ludzi. Twoje obowiązki dotyczą więc nie zawodu zwykłego kasjera, a profesjonalnego doradcy klienta.

Praca w salonie marki Premium – podstawowe wymagania, które musisz spełnić

Wiesz już, że praca w salonie marki Premium może być bardzo wymagająca. Jakie konkretne oczekiwania mają pracodawcy? Jeśli chodzi o poziom edukacji, najczęściej wystarczy ukończenie szkoły średniej. Ważniejsze od wykształcenia mogą okazać się ogólna elokwencja, wysoka kultura osobista, a także wcześniejsze doświadczenie w sprzedaży lub obsłudze klienta. Pracownik salonów Premium musi być bowiem odpowiedzialny oraz wykazywać się odpowiednią dojrzałością i rozwagą.

Istotna jest również doskonała znajomość branży, w której działa konkretna firma. Przykładowo, chcąc zatrudnić się w perfumerii, warto interesować się makijażem. Należy dobrze znać związaną z nim terminologię, czytać magazyny i portale urodowe, a także być na bieżąco z najnowszymi trendami i trickami kosmetycznymi. Tylko w ten sposób można sprostać wymaganiom klientów salonów marki Premium.

W przypadku pracy w butiku z odzieżą, przydatne będzie natomiast zainteresowanie branżą modową i wszelkimi nowinkami, które się z nią łączą. Warto wykazywać się także, np. znajomością różnych stylów ubierania się, a także typów urody, na podstawie których łatwiej jest dobrać strój w odpowiedniej kolorystyce tak, aby podkreślił on wszystkie atuty danego klienta czy klientki. Jest to wyjątkowo ważna wiedza, ponieważ praca w salonie marki Premium znacząco różni się od tej w sieciówce. W ekskluzywnym butiku odpowiadasz za indywidualny kontakt z konsumentami, dzięki któremu możesz zbudować z nimi trwałą więź. Oczekują oni jednak od Ciebie o wiele więcej, ponieważ traktują Cię jako specjalistę w swoim fachu. Musisz więc znać się na tym, co robisz. Twoim zadaniem jest nie tylko udzielanie rad co do wyboru ubrania, ale także, np. przedstawienie swojej wizji na to, jak za pomocą stroju klienci mogą wyrazić swoją osobowość.

W przypadku pracy w firmach telekomunikacyjnych, wiedza branżowa również jest bardzo ważna. Aby odpowiednio doradzać konsumentom, należy doskonale znać ofertę przedsiębiorstwa, w którym jest się zatrudnionym. W ten sposób można pomóc klientom i przedstawić im rozwiązania dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Jakie predyspozycje i umiejętności miękkie przydadzą się w pracy w salonie marki Premium?

Jak już pewnie zauważyłeś, praca w salonie marki Premium wymaga bardzo dobrze rozwiniętych kompetencji interpersonalnych. Pożądane umiejętności pracownika to także duża kreatywność, samodzielność, a także zdolność pracy w zespole i szybkiego przystosowywania się do zmian. Chcąc rozwijać karierę w jednym z takich sklepów, warto także wykazywać się dużą kulturą osobistą, miłą aparycją, eleganckim strojem, pozytywnym nastawieniem i chęcią rozwoju.

Najważniejsze jest jednak odpowiednie podejście do klienta. Będąc pracownikiem salonu marki Premium, musisz więc mieć w sobie dużą dozę cierpliwości i wyrozumiałości, a także odpowiednio angażować się w doradzanie oraz rozwiązywanie problemów konsumentów. Pamiętaj, że to Ty tworzysz atmosferę takiego miejsca – od tego, jak zaprezentujesz się klientom zależy to, czy zdecydują się na ponowne zakupy w sklepie, w którym pracujesz.

Jeśli uważasz, że praca w salonie marki Premium to coś dla Ciebie, sprawdź najnowsze oferty z tej kategorii na Kiwi Jobs! Czekają tam na Ciebie atrakcyjne ogłoszenia wielu znanych firmy.  Zapoznaj się z wymogami i proponowaną przez pracodawców stawką i aplikuj! Być może już niedługo uda Ci się rozpocząć karierę w świecie elegancji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top