Jak znaleźć pracę? Cechy i zachowania, dzięki którym w końcu znajdziesz tą jedyną

Udostępnij

Zastanawiasz się, jak znaleźć pracę? Przede wszystkim powinieneś zadbać o to, aby zrobić dobre wrażenie na pracodawcy! Nie zapominaj, że profesjonalne i kulturalne zachowanie to klucz do sukcesu zarówno podczas pierwszego kontaktu z rekruterem, jak i w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Potrzebujesz nowego zatrudnienia, więc wybierasz ofertę, wysyłasz zgłoszenie i liczysz na to, że rekruter odezwie się właśnie do Ciebie. W idealnym scenariuszu tak właśnie się stanie, jednak rzeczywistość często odbiega od wyobrażeń. W związku z tym sprawa jest oczywista – musisz nieco bardziej się postarać. Przede wszystkim, zadbaj o to, aby pokazać się jako odpowiedzialny i profesjonalny kandydat, który idealnie spełnia wymagania pracodawcy.

Jak znaleźć pracę i nie zniechęcić do siebie rekrutera? Odbieraj telefony!

Idealna oferta wybrana, perfekcyjnie przygotowane CV wysłane – pozostaje Ci chwilę poczekać. W Kiwi Jobs odpowiedź od pracodawcy otrzymasz już wciągu 48 godzin. Musisz być na to przygotowany! Jeśli więc wysłałeś zgłoszenie, nie rzucaj w kąt telefonu, tylko miej go zawsze przy sobie tak, abyś mógł szybko zareagować na próbę kontaktu ze strony rekrutera.  W momencie, w którym wydajesz się być dobrym kandydatem na dane stanowisko, istnieją dwie opcje – otrzymasz telefon lub wiadomość na czacie w aplikacji. W pierwszej sytuacji, koniecznie pamiętaj aby odbierać połączenia z nieznanych numerów. Oczywiście może się zdarzyć tak, że będzie to jedynie kolejny natrętny telemarketer. Jeśli jednak właśnie bierzesz udział w procesie rekrutacyjnym, istnieje spora szansa, że dzwoni do Ciebie potencjalny pracodawca. Od tego, czy potraktujesz go z szacunkiem może zależeć to, czy zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną w siedzibie firmy.

Dzięki nowoczesnym technologiom, istnieje także szansa na kontakt z rekruterem za pośrednictwem czatu w aplikacji. Może być to dla Ciebie wyjątkowo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli jesteś osobą introwertyczną i nie przepadasz za rozmowami telefonicznymi z obcymi ludźmi. Taka komfortowa forma komunikacji dostępna jest w Kiwi Jobs. Musisz jednak pamiętać, że również w tym przypadku liczy się Twoja sprawna odpowiedź na czacie. Dlatego co jakiś czas sprawdzaj, czy nie otrzymałeś powiadomienia na swoim smartfonie. Jeśli widzisz nową wiadomość – nie ignoruj jej, tylko postaraj się na nią szybko odpisać.

Jak znaleźć pracę i nie palić za sobą mostów?

A co w momencie,  w którym rozmyśliłeś się i nie chcesz aplikować na dane stanowisko albo w międzyczasie znalazłeś inną pracę? W takiej sytuacji również nie ignoruj rekrutera. Jeśli próbuje się z Tobą skontaktować, po prostu poinformuj go, że nie jesteś już zainteresowany wzięciem udziału w dalszej rekrutacji. Tego wymagają od Ciebie podstawowe zasady kultury osobistej. Pamiętaj, że przecież sam chcesz być traktowany z szacunkiem i oczekujesz od pracodawcy informacji na temat statusu Twojej aplikacji, nawet wtedy, gdy zdecyduje się on ją odrzucić. Dlatego też, traktuj więc innych tak, jak sam chcesz być potraktowany.

Zastanawiasz się pewnie, dlaczego pierwszy kontakt z pracodawcą jest aż tak istotny. Odpowiedź jest prosta – Twoje zachowanie wobec niego wpływa na budowanie Twojego wizerunku. Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie, musisz być odpowiedzialny i profesjonalny. Poza tym nie oszukujmy się– świat jest mały. Być może za jakiś czas ponownie trafisz na tego samego rekrutera. Jeśli zapamiętał Cię jako osobę, z którą nie można się skontaktować, prawdopodobnie przekreśli to Twoje szanse na zdobycie nowej pracy. Dodatkowo, pracownicy w branży HR często utrzymują ze sobą kontakt i wymieniają się między sobą spostrzeżeniami i opiniami. Jeśli więc w jednej firmie zachowałeś się niekulturalnie, istnieje spora szansa, że ta informacja trafi także do innych rekruterów. Twoje nieprzemyślane zachowanie może mieć więc bardzo negatywny wpływ na Twój wizerunek.

Dobre wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej to podstawa

Gdy pomyślnie przeszedłeś przez rozmowę kwalifikacyjną przez telefon, czeka Cię wizyta w siedzibie firmy. W jednym z poprzednich wpisów przybliżyliśmy Ci, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy. Oczywiście, najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne oraz właściwa prezencja. Musisz się jednak skupić również na pewnych elementach Twojego zachowania, które pomogą Ci w zbudowaniu jeszcze lepszego wizerunku. Od tego, czy zaprezentujesz się jako osoba odpowiedzialna, profesjonalna i słowna może zależeć Twoja pozycja na rynku rekrutacyjnym.

Jak znaleźć pracę? Przede wszystkim dotrzymuj słowa!

Jeśli zastanawiasz się, jak znaleźć pracę, przede wszystkim musisz być słowny. Jeżeli umawiasz się na rozmowę kwalifikacyjną oznacza to, że… musisz na nią przyjść. Brzmi jak banał? Z pewnością, jednak wielu kandydatów wciąż o tym zapomina. Ustalają termin z pracodawcą, po czym bez słowa nie zjawiają się w firmie. Dlatego pamiętaj – nie bądź jedną z tych osób, ponieważ może się to obrócić przeciwko Tobie. Jeżeli zdarzyło się coś nieoczekiwanego, co sprawia, że nie możesz przyjść na rekrutację – zadzwoń do pracodawcy i poinformuj go o zaistniałych okolicznościach. Podobnie zrób w sytuacji, w której wiesz, że się spóźnisz. Dobra komunikacja to w końcu klucz do sukcesu i to już na poziomie rozmowy kwalifikacyjnej.

Kultura i opanowanie, czyli poprawne zachowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Jeżeli zjawiasz się w firmie, pamiętaj o kulturalnym i miłym zachowaniu. Z jednej strony nie traktuj spotkanych ludzi z góry, z drugiej natomiast nie spoufalaj się z nimi. Najlepiej bądź uprzejmy, jednak zachowaj przy tym odpowiedni dystans. Będzie to świadczyło o Twoim profesjonalizmie.

Podczas samej rozmowy z rekruterem postaraj się opanować stres. Nerwowe ruchy, wiercenie się czy rozbiegany wzrok nie pomogą Ci w zrobieniu dobrego wrażenia. Poza tym, skup się na zadawanych pytaniach. Jeśli będziesz odpowiadać nie na temat, znacząco zmniejszy to Twoje szanse na pomyślne przejście przez rekrutację. Pamiętaj też, aby nie mówić zbyt lakonicznie i „sucho” – odrobina entuzjazmu jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a konstruowanie rozbudowanych wypowiedzi może zadziałać na Twoją korzyść.

Na Twój wizerunek ma też wpływ Twoje podejście do poprzedniego pracodawcy. Dlatego też w żadnym wypadku nie dyskredytuj go ani nie zdradzaj poufnych informacji związanych z zatrudnieniem w poprzedniej firmie. W innym przypadku, osoba, która będzie z Tobą rozmawiać uzna Cię za kogoś niekulturalnego i niedyskretnego, przez co możesz stracić w jej oczach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top