Konsultant telefoniczny – jak wygląda praca „na słuchawce”?

Udostępnij

Lubisz „wisieć” na telefonie, a doradzanie innym przychodzi Ci z łatwością? Bez trudu znajdziesz pracę jako konsultant telefoniczny. W tym zawodzie liczy się Twoja otwartość i komunikatywność, a także duża doza cierpliwości. Pamiętaj też, że wbrew pozorom, zatrudnienie na takim stanowisku nie musi być drogą przez mękę. Wręcz przeciwnie – profesja konsultanta może zagwarantować Ci rozwój i całkiem dobre zarobki.

Konsultant telefoniczny to zawód bezpośrednio związany z obsługą klienta. Aby go wykonywać, powinieneś więc przede wszystkim lubić pracę z ludźmi. Oprócz tego, przyda Ci się kilka innych kompetencji, w tym kreatywność i odporność na stres. W zamian możesz otrzymać rozwojową pracę, która pozwoli Ci na realizację Twoich zawodowych aspiracji.

Co robi konsultant telefoniczny w swojej pracy?

W przypadku zawodu, jakim jest konsultant telefoniczny, obowiązki na tym stanowisku dotyczą udzielania porad lub informacji klientom indywidualnym lub biznesowym danego przedsiębiorstwa. Oprócz tego, pracownik może odpowiadać za sprzedaż usług oraz usuwanie usterek, awarii i wszelkich nieprawidłowości, a także przyjmowanie reklamacji i uwag czy promowanie firmy. Podstawowym zadaniem na tym stanowisku jest więc obsługa infolinii i prawidłowe poprowadzenie rozmowy telefonicznej – z korzyścią zarówno dla klienta, jak i macierzystego przedsiębiorstwa. Aby osiągnąć ten cel, należy zadbać o jak największą satysfakcję konsumentów, a także zbudować z nimi długotrwałe, pozytywne relacje.

Co ważne, w zależności od profilu konkretnego przedsiębiorstwa, konsultant telefoniczny zajmuje się takimi dziedzinami,  jak np. księgowość, reklama, ubezpieczenia, finanse czy telekomunikacja. Jego zakres obowiązków może być więc uzależniony od tego, gdzie pracuje. Mimo to, główne zadania przed którymi staje pracownik to zazwyczaj:

Konsultant telefoniczny – wymagania do wykonywania zawodu

Praca jako konsultant telefoniczny wymaga posiadania minimum wykształcenia średniego. Przydatne mogą jednak okazać się studia wyższe na takich kierunkach, jak np. marketing czy zarządzanie. Najważniejsze jednak, aby pracownik odznaczał się fachową wiedzą z zakresu działalności konkretnej firmy. Przykładowo, w przypadku przedsiębiorstw telekomunikacyjnych, konieczna jest wiedza dotycząca nowych technologii, a także oferty kierowanej do klienta. Z kolei jeśli chodzi o zatrudnienie w placówce finansowej, warto znać zagadnienia związane z bankowością. W innym przypadku, udzielenie konsumentom przydatnej porady może okazać się niemożliwe. Dlatego też warto, abyś postarał się połączyć swoje hobby z pracą. Dzięki temu nie tylko staniesz się idealnym pracownikiem, ale będziesz miał również szansę na rozwinięcie własnych zainteresowań.

Oprócz odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, konsultant telefoniczny powinien także odznaczać się umiejętnościami sprzedażowymi oraz zdolnościami związanymi z negocjacjami i mediacjami. Na tym stanowisku niezbędna jest też odporność na stres w pracy, odpowiedzialność, a także duża cierpliwość i kreatywność. Dzięki nim, możliwe będzie przeprowadzanie efektywnych rozmów nawet z trudnymi klientami. Podstawą wykonywania zawodu jest też oczywiście komunikatywność, miły głos i dobra dykcja oraz zdolność szybkiego przystosowywania się do zmian.

Co zapewnia praca konsultanta telefonicznego?

Jeśli chodzi o branżę, jaką jest praca w call center, opinie na jej temat bywają mało pochlebne. Konsultant telefoniczny kojarzy się ze stanowiskiem dość niewdzięcznym i trudnym. Nie musi być tak jednak zawsze. W rzeczywistości, zawód ten może bowiem przynieść Ci wiele korzyści.

Praca jako konsultant telefoniczny oczywiście nie jest dla każdego – musisz lubić rozmawiać z ludźmi i być w tym naprawdę dobry. Jeżeli jednak czujesz w sobie dryg do doradzania innym, zawód ten wcale nie musi być ciężki. Dodatkowo, jego dużą zaletą jest to, że Twoje obowiązki służbowe kończą się wraz z wyjściem z firmy. Nie musisz więc zaprzątać sobie głowy pracą w domu do późnych godzin wieczornych.

Pamiętaj też, że zawód konsultanta telefonicznego pozwoli Ci na rozwój wielu przydatnych kompetencji. Wśród nich, na uwagę zasługują m.in. asertywność, pewność siebie czy kreatywność. Wszystkie te umiejętności przydadzą Ci się nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym. Wykonywanie obowiązków służbowych poprawi także Twoje zdolności komunikacyjne i otworzy Cię na nowe doświadczenia.

Wbrew pozorom, stanowisko konsultanta telefonicznego gwarantuje również możliwość rozwoju. Wielu pracodawców z tej branży oferuje ciekawe kursy i szkolenia, które pozwalają na zdobywanie nowych kompetencji, a co za tym idzie na awans. Dodatkowo, w przedsiębiorstwach świadczących usługi związane z obsługą klienta, popularne są rekrutacje wewnętrzne – to jeszcze bardziej zwiększa Twoją szansę na objęcie w przyszłości, np. posady menedżera.

Już sama praca jako konsultant telefoniczny może być jednak satysfakcjonująca. Obejmując taką posadę, stajesz się prawdziwym ekspertem w danej dziedzinie, przez co stanowisz ważne ogniwo w firmie. Często może mieć to przełożenie na Twoje zarobki. W tym przypadku, wiele jednak zależy od Ciebie. Musisz bowiem pamiętać, że oprócz stałej pensji,  do wynagrodzenia konsultanta telefonicznego zalicza się premie. Ich wypracowanie uwarunkowane jest Twoimi zdolnościami i zaangażowaniem.

Jedną z ważnych zalet pracy na stanowisku konsultanta telefonicznego jest również elastyczny grafik, a także szereg benefitów pozapłacowych, które oferują pracodawcy. Dzięki nim, objęcie tej posady może być naprawdę opłacalne i satysfakcjonujące.

Jak znaleźć pracę jako konsultant telefoniczny?

Praca w call center nie powinna być trudna do znalezienia, zwłaszcza w większych miastach. Na polskim rynku pracy powstaje bowiem coraz więcej firm, których działalność opiera się na udzielaniu fachowych porad i informacji za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej. Co więcej, niektóre z przedsiębiorstw otwarte są nawet na osoby bez doświadczenia, oferując im przydatne szkolenia wprowadzające. Z drugiej strony, jeśli chcesz pracować w uznanej firmie, która specjalizuje się w konkretnej dziedzinie – przyda Ci się znajomość jej produktów lub usług, a także wcześniejsze doświadczenie związane z obsługą klienta.

Najszybszym sposobem na znalezienie pracy w charakterze konsultanta telefonicznego jest ściągnięcie aplikacji Kiwi Jobs. Pobierz ją na swój telefon, odpowiedz na kilka pytań w formie krótkiego CV i do dzieła! Możesz przeglądać dziesiątki ofert w Warszawy, Wrocławia i Krakowa. Wybierz tę, która podoba Ci się najbardziej, sprawdź ile możesz zarobić i aplikuj już dziś! Odpowiedź na zgłoszenie otrzymasz w maksymalnie 48 godzin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top