ból nóg w pracy, ból nóg po pracy, praca na stojąco

Ból nóg po pracy – Jak sobie radzić?

Udostępnij

Wiele dostępnych na rynku ofert pracy, takich jak praca w sklepie odzieżowym, czy też praca na produkcji, związanych jest z wielogodzinnym staniem na nogach. Niektórym z nas łatwiej jest taką pracę znieść, podczas gdy inni szybko skarżą się na bóle nóg i inne dolegliwości. Oto co powinieneś wiedzieć, jeżeli wykonujesz pracę, w której często musisz stać na nogach:

 

Praca na stojąco nie tylko przyspiesza zmęczenie, ale zwiększa ryzyko wystąpienia różnych problemów ze stopami i nogami. Długotrwałe utrzymywanie pozycji stojącej obciąża kości, stawy, ścięgna, mięśnie i więzadła. Stanie przez dłuższy czas powoduje również zmniejszenie dopływu krwi do kończyn dolnych, co sprzyja pojawieniu się obrzęków, żylaków, skurczów mięśni i ogólnego uczucia ociężałych nóg. Co możesz zrobić, aby temu zaradzić?

 

Praca Stojąca: Jak radzić sobie z bólem nóg w pracy?

 

1 – Buty do pracy stojącej

W wielu miejscach pracy dresscode lub wymogi bezpieczeństwa dyskwalifikują niektóre rodzaje obuwia. Dlatego, zanim rozpoczniesz poszukiwanie najwygodniejszych butów, upewnij się, że wiesz, jakie buty są w twojej pracy dopuszczalne. Jeżeli nie jesteś pewien, zapytaj o to swojego pracodawcę. Czym kierować się wybierając buty do pracy?

 

  • Wygoda powinna być najważniejszą cechą Twojego obuwia roboczego. Nawet spośród eleganckich butów można wybrać te, które będą łaskawsze dla Twoich stóp. Wygodne buty robocze różnić się jednak będą od wygodnych kapci. Choć oczywistym wyborem, na pierwszy rzut oka, może wydawać się obuwie na płaskiej podeszwie, takie buty nie są najlepsze dla długotrwałej pracy na stojąco. Pięta w bucie powinna być lekko uniesiona, jednak nie więcej niż 5 cm. Taka pozycja stopy pomoże utrzymać nogi w pozycji, w której najmniej będą się męczyć.

 

  • Rosnąca stopa? Nasze ciało jest elastyczne. I choć każdy wie, że po obfitym posiłku może zaokrąglić nam się brzuch, nie każdy ma świadomość, że po całym dniu stania nasze stopy również stają się trochę większe. Jeżeli na początku dnia twoje buty zdają się idealnie dopasowane, a pod koniec sprawiają wrażenie zbyt ciasnych, teraz już wiesz dlaczego. Z tego powodu warto nosić buty do pracy stojącej, które są odrobinę za duże, a nasza stopa sama dopasuje się do buta w ciągu dnia.

 

  • Wkładki i skarpetki. Wybierając buty do pracy, nie możemy zapomnieć o doborze skarpetek i wkładek do butów. Mogą mieć one duży wpływ na prawidłowe ułożenie stopy, jak również na krążenie krwi i na komfort w ciągu całego dnia. Pamiętaj, że skóra stóp również musi oddychać, gdyż przegrzane stopy są podatniejsze na otarcia i obrzęki.

 

2 – Prawidłowa pozycja i rozciąganie się w pracy

Co możesz robić w trakcie pracy, by przeciwdziałać pojawianiu się obrzęków i bólu na koniec dnia?

 

  • Prawidłowa pozycja ciała – czyli wyprostowane plecy i nogi w lekkim rozkroku – sprzyja lepszemu krążeniu. Trzymaj stopy rozstawione na szerokość bioder i ustaw jedną stopę lekko przed drugą. Pomoże to odciążyć mięśnie dolnej części pleców.

 

  • Poruszaj się gdy możeszLudzkie ciało znacznie lepiej przystosowane jest do poruszania się, niż stania w miejscu. To ciekawe, bo przecież ruch kojarzony jest z większym wysiłkiem. Jeżeli masz taką możliwość, postaraj się poruszać po miejscu pracy.

 

  • Rozciąganie się – Nawet proste ćwiczenia mogą uwolnić cię od bólu. Oczywiście, nie każdy może sobie pozwolić na rozciąganie się w trakcie wykonywania pracy, zwłaszcza w obecności klientów. Proste ćwiczenia rozciągające możesz wykonać jednak na zapleczu w trakcie przerwy. Warto zauważyć tutaj, że nie chodzi o wykonywanie serii ciężkich ćwiczeń fizycznych, a o kilka prostych i szybkich ruchów, które pomogą ci rozciągnąć spięte mięśnie i ścięgna.

 

  • Uwaga ślisko!Niektóre rodzaje nawierzchni, na jakiej stoisz, są bardziej obciążające dla ciała — zwłaszcza gdy mówimy o wielogodzinnym utrzymywaniu pozycji stojącej. Twarde i śliskie nawierzchnie, takie jak kafelki czy terakota, będą wymagać wzmożonej pracy mięśni nóg. Podczas gdy miękkie nawierzchnie, takie jak wykładzina, są mniej obciążające dla naszego organizmu. Choć z początku może się wydawać, że różnica ta jest niewielka, po upływie kilku godzin, bez wątpienia będzie ona odczuwalna.

 

Domowe sposoby na ból nóg

 

Po pracy przynieś ulgę swoim nogom namaczając je w gorącej wodzie z solą. By zabieg ten wykonać prawidłowo, przyda Ci się odpowiednie do tego celu naczynie: wanna, wysoka miska, bądź wiadro, w którym będzie można zanurzyć zarówno stopy, kostki, jak i łydki. Drugą rzeczą, jakiej będziesz potrzebować, będzie sól. Jednak nie mówimy tutaj o zwykłej soli kuchennej, lecz o soli Epsom.

 

Czym jest sól Epsom?

 

Sól Epsom jest związkiem siarczanu magnezu i może usuwać toksyny z organizmu, które powodują stany zapalne i ból. Po rozpuszczeniu jej w ciepłej lub gorącej wodzie, magnez i siarczan wchłania się przez skórę i pomaga rozluźnić mięśnie, usunąć szkodliwe toksyny z organizmu, oraz zmniejszyć stany zapalne.

 

By naszykować taką kurację dla stóp, należy rozpuścić około ½ szklanki soli epsom w misce z ciepłą wodą, a następnie moczyć w niej stopy około 30 minut. Po zakończeniu namaczania pamiętaj o tym, by dobrze nakremować nogi, gdyż sól i woda mogą wysuszać powierzchnię skóry. Dobrze jest mieć również pod ręką ręcznik do wytarcia nóg, aby uniknąć chodzenia po domu z mokrymi stopami.

 

Praca stojąca: Zejść ze sceny niepokonanym

 

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym możesz przynieść ulgę swoim obolałym nogom po całym dniu pracy. Warto jednak pamiętać, że praca na stojąco nie jest dla wszystkich. Jeżeli wielogodzinne stanie w trakcie pracy sprawia Ci uciążliwy ból i prowadzi do problemów ze zdrowiem i samopoczuciem, pamiętaj, że nowe oferty pracy są dostępne pod ręką w aplikacji Kiwi Jobs. Czasem najlepszym rozwiązaniem na obolałe nogi, jest po prostu zmiana pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top