Chcemy być sobą wszędzie… Jak Twoje Studio Pracy IKEA może nam w tym pomóc?

Udostępnij

Twoje Studio Pracy Ikea – wyjątkowy punkt na mapie rekrutacji, gdzie możesz zaprezentować siebie i poznać miejsce pracy jeszcze przed zatrudnieniem.

Rozmowa z Edytą Gradkowską, Manager Twojego Studia Pracy IKEA Retail w Polsce.

 

Co nowego wnosi Twoje Studio Pracy IKEA?

Twoje Studio Pracy, to innowacyjne podejście do rekrutacji opartej o ideę personalizacji, w której kandydaci mogą swobodnie zaprezentować siebie i swoje talenty. Dzięki temu rekrutacja pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy przez osoby zainteresowane firmą, a firmie poznać możliwości kandydata.

Twoje Studio Pracy IKEA to przełom w podejściu do rekrutacji. Skąd wziął się pomysł na stworzenie takiego rozwiązania?

To pierwsze takie miejsce w świecie IKEA, które chcemy współtworzyć i rozwijać razem z kandydatami w oparciu o otrzymaną od nich informację zwrotną. Stale testujemy i stopniowo wdrażamy nowe narzędzia, kanały i sposoby komunikacji. Intencją, która przyświecała nam podczas tworzenia Twojego Studia Pracy, był jak najbardziej zindywidualizowany proces rekrutacji, atrakcyjny dla każdego kandydata. W IKEA mamy taką zasadę, że rekrutujemy ludzi, a nie CV, dlatego chcemy, aby kandydaci mogli odczuć to już w pierwszym etapie procesu – przy wyborze sposobu aplikowania do IKEA. Nie ma dla nas znaczenia forma prezentacji, najważniejsze jest, byśmy mogli się wzajemnie poznać.

Czym charakteryzuje się/Jak wygląda Twoje Studio Pracy?

To nietypowa przestrzeń, gdzie już od progu można poczuć szwedzkość i doświadczyć wartości IKEA: otwartości, prostoty, poczucia wspólnoty. Na start – serdeczne powitanie i ciepła kawa lub herbata w przestrzeni FIKA. W kolejnym kroku pora na bliższe poznanie, które umożliwiają interaktywne domki dotyczące IKEA, m.in. kultury i wartości czy zrównoważonego rozwoju. W Twoim Studio Pracy można się też łatwo zrelaksować, jednocześnie poznając historię IKEA dzięki przestrzeni kinowej i technologii VR (virtual reality) lub poczuć jak pracownik jednego ze sklepów, przymierzając żółtą koszulę.

Twoje Studio Pracy to miejsce dla wszystkich – jest w pełni przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (windy, szerokie przejścia i korytarze, regulowana wysokość blatów). Dodatkowym udogodnieniem dla kandydatów-rodziców jest salka zabaw, dzięki której na rozmowę można zabrać swoje dzieci. Przestrzeń jest nowoczesna i w pełni multimedialna – dotykowe ekrany, ogólnodostępne wi-fi, ładowarki do telefonów.

Twoje Studio Pracy

Twoje Studio Pracy zlokalizowane jest w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 61 (Biurowiec Metro Group). Otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00. Przestrzeń dedykowana jest wszystkim osobom zainteresowanym pracą w IKEA. Można ją odwiedzić, nawet nie będąc zaproszonym na rozmowę o pracę i poznać jej udogodnienia.

Jak kandydaci odnajdują się w takiej formie rekrutacji?

Obecnie obserwujemy różnice między podejściem do klienta i do kandydata. Jako klienci mamy szeroki wybór produktów i usług, korzystamy ze spersonalizowanych rozwiązań, a decyzje zakupowe podejmujemy bardziej świadomie. Komunikacja z klientami ma dziś inny wymiar – wiele kanałów, w tym media społecznościowe pozwalają na dotarcie z ofertą dopasowaną do ich potrzeb. Jednocześnie dostrzegamy, że współczesny rynek pracy wciąż nie oferuje takich możliwości dzisiejszym kandydatom, a procesy rekrutacyjne często opierają się na ściśle określonych schematach. Kandydaci nie mają możliwości dostosowania rekrutacji do swoich potrzeb, a samo słowo „rekrutacja” wciąż nie kojarzy się z przyjaznym doświadczeniem. W IKEA chcemy zlikwidować te różnice. Jeśli klienci mogą personalizować swoje usługi, dlaczego kandydat nie może tego robić?

Kandydaci są jeszcze ostrożni w stosowaniu nowatorskich rozwiązań, im bardziej otwarta osoba tym chętniej korzysta z nowych narzędzi rekrutacyjnych, materiałów informacyjnych czy z nowej technologii komunikacyjnej, do których kandydatów serdecznie namawiamy. Kandydaci na początku są onieśmieleni, potem dają się namówić na wspólną kawę czy też krótką pogawędkę, aby poczuć się pewniej i w kontakcie ze swoimi talentami  przystąpić do wspólnej pracy. Chętnie dzielą się informacją zwrotną, są pozytywnie zaskoczeni atmosferą, przestrzenią, wychodzą zainspirowani i w dobrych nastrojach.

Jakie zadania stoją przed kandydatami starającymi się o pracę w IKEA?

Być aktywnym partnerem w procesie wzajemnego poznawania się, otwartym na nowości i eksplorowanie. Udział w zadaniach grupowych, zadawanie pytań i szukanie najlepszych dla siebie odpowiedzi. Wszystko po to, by świadomie uczestniczyć w wyborze swojego miejsca pracy, z wykorzystaniem własnych talentów. Po to, by być sobą 🙂

Co wpływa na to, że IKEA jest przyjaznym miejscem do pracy?

W wizji IKEA zawarta jest idea tworzenia lepszego życia dla wielu, w tym dla naszych pracowników. Dlatego wspólnie tworzymy wspaniałe miejsce pracy. To pracownicy  rozwijają biznes, wprowadzają wartości IKEA w życie, współtworząc naszą wyjątkową kulturę.  Dokładamy więc wspólnie wielu starań, by stworzyć dla nich miejsce pracy, w którym mogą czuć się dobrze oraz mogą się rozwijać w oparciu o swoje indywidualne talenty.

Kreatywne przestrzenie IKEA

Na jakie stanowiska aktualnie rekrutujecie, a na jakie najczęściej?

Najczęściej rekrutujemy do sklepów IKEA na stanowiska: kasjer, pracownik obsługi klienta, pracownik bistro i restauracji, sprzedawca w jednym z działów, magazynier, w tym również z obsługą wózków widłowych. W Warszawie rekrutujemy również do Centrum Obsługi Klienta – DOMOLINIA i rekrutujemy pracowników ds. obsługi klienta, którzy niebezpośrednimi kanałami (telefon, mail, czat) wspierają klientów w procesie zakupowym (w tym przez telefon i Internet) i reklamacyjnym.

Ile przeciętnie trwa rekrutacja w Waszej firmie?

Na wyżej wymienione stanowiska, zwykle do 1 miesiąca. Ale bywa i tak, że, udaje nam się znaleźć odpowiednie osoby na dane stanowiska, nawet w dwa dni!

W jaki sposób motywujecie pracowników?

Tak naprawdę każdego motywuje co innego, dlatego staramy się jak najlepiej poznać naszych pracowników. Praca w Ikea, to ciekawe zadania, dające poczucie wpływu i usprawniające kontakt, będące inspiracją dla liderów, którzy mają możliwość podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Uwzględniamy prawo do błędów i uczenia się na nich, różnicujemy zespoły i angażujemy je do wspólnej pracy, mającej na celu tworzenie nowych, funkcjonalnych rozwiązań dla całej marki.

Uczciwa płaca i przyjazne warunki pracy, to podstawa. Do wyboru mamy również system benefitów, który odpowiada na zróżnicowane potrzeby naszych pracowników: z uwzględnieniem wieku, płci, pozycji społecznej, czy statusu rodzinnego.

Jaka rada dla aplikujących?

Proces rekrutacji nie musi być stresujący! Pamiętajcie, że zawsze jesteście partnerem w dyskusji. Wykorzystajcie daną rekrutację do nauczenia się nowych rzeczy i podniesienia swojej wartości na rynku, otwarcie wchodząc w nowe zadania i wyciągając wnioski, co Wam poszło dobrze, a co trzeba poprawić. I zawsze bądźcie sobą 🙂

Czy wiesz, że…

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

O IKEA Retail

Celem IKEA Retail jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy dobre wzornictwo i funkcjonalne meble w przystępnej cenie. Dbamy o zrównoważony rozwój, realizując strategię People & Planet Positive. IKEA Retail jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA Retail w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów, które w roku finansowym 2017, odwiedziło ponad 28 milionów osób.

 

 Link-Google-Play

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top